محل تبلیغات شما

مقدمه: نشاط و شادی در بین دانش‌آموزان می‌تواند بازدهی مدرسه را افزایش دهد. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر آوای قرآن بر شادکامی دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی در شهرستان بروجن انجام شد.

روش‌ها: در این پژوهش نیمه تجربی، دانش‌آموزان دختر مقطع دوم راهنمایی نمونه دولتی شهرستان بروجن، به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود که توسط دانش‌آموزان تکمیل شد. سپس به مدت یک هفته آیات سوره مبارکه با صدای استاد محمود منشاوی پخش گردید و مجدداً پرسشنامه‌ها تکمیل شد. داده‌ها وارد نرم‌افزار SPSS نسخه 15 و با استفاده از آزمون تی زوج تجزیه و تحلیل شدند.

نتا‌یج: در کل 92 دانش‌آموز وارد مطالعه شدند. میانگین سن دانش‌آموزان 0/49±13/57 سال بود. میانگین نمره شادکامی قبل و بعد از شنیدن آیات قرآن به ترتیب 10/69±60/39 و 14/30±67/58 بود و افزایش نمره شادکامی از نظر آماری معنی‌دار بود (0/001>‌P).

بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌ها حاکی از این بود که آوای قرآن احتمالاً سبب افزایش شادکامی در دانش‌آموزان شده است. لذا می‌توان با برنامه‌ریزی‌ها در جهت انس بیشتر با قرآن در مدارس، نشاط و انرژی این سرمایه‌های ملی را افزایش داد.

نظام آموزشی فنلاند (وقتی "شادی" مهم ترین درس مدرسه است)

مقاله شادی و قرآن

شادکامی ,قرآن ,دانش‌آموزان ,افزایش ,مطالعه ,آیات ,نمره شادکامی ,را افزایش ,آوای قرآن ,دانش‌آموزان دختر ,دختر مقطع

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها